Ontvangt u een uitkering van de RSD, en heeft u vakantieplannen? Dan is het belangrijk dat u dit vier weken vóór vertrek aan uw vaste contactpersoon doorgeeft én dat u uw vakantieplannen doorgeeft via ons wijzigingsformulier.
Zijn er wijzigingen (veranderingen) in uw persoonlijke situatie? Of zijn er wijzigingen op financieel gebied? In mei maken we het doorgeven van wijzigingen nog makkelijker voor u.
Ontvangt u een uitkering van de RSD? En heeft u juridische vragen over bijvoorbeeld uw bijstandsuitkering of situatie? Dan kunt u bij ons terecht voor een persoonlijk gesprek of advies.
Heeft u geldproblemen? Of loopt u achter met uw betalingen? Dan is het vaak moeilijk om hulp te zoeken. En het is juist belangrijk om snel hulp te krijgen! Want geldproblemen kunnen grote gevolgen hebben. Het team ‘Vroeg in Actie’ biedt hulp aan mensen met geldproblemen, óók als ze daar niet specifiek om gevraagd hebben.
Het Tijdelijk Noodfonds Energie is gesloten voor aanvragen. Meer dan 193.600 huishoudens hebben een aanvraag ingediend sinds heropening van het Noodfonds. Het Noodfonds was geopend van 22 januari tot en met 20 maart 2024.
De RSD wil graag weten hoe tevreden u bent over de manier waarop wij u helpen. Om hier een goed antwoord op te krijgen, start de RSD vanaf 12 maart met een Klanttevredenheidsonderzoek. Het onafhankelijke onderzoeksbureau BMC voert dit onderzoek voor de tweede keer uit voor de RSD.
Wilt u leren hoe u beter met uw geld om kunt gaan, om te voorkomen dat u (opnieuw) financiële zorgen krijgt? Meld u dan nu aan voor onze gratis budgetcursus ‘Uitkomen met je inkomen’.
Het team ‘Vroeg in Actie’ helpt mensen met een betalingsachterstand. Het team werkt hiervoor samen met de gemeente, energiebedrijven, zorgverzekeraars en de woningbouw.