Wij zoeken een Regisseur Inkomen!

  • 24 - 36 uur per week
  • Salaris van maximaal € 4.908 (schaal 9)
  • Een hybride werkomgeving

Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je op de pagina 'Bestuur en organisatie'.   

Wat ga je doen?  

Als Regisseur Inkomen zorg je ervoor dat uitkeringen en minimaregelingen op tijd en correct worden uitbetaald. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners met een uitkering. Je luistert naar hun verhaal en probeert hen zo goed mogelijk te helpen, bijvoorbeeld door uitleg te geven over de uitkering. Soms hebben inwoners meer hulp nodig, dan verwijs je de inwoner naar de juiste hulpverlener. Je kijkt dus niet alleen naar de cijfers, maar je bent ook echt geïnteresseerd in de inwoner. 

Bij het recht op een uitkering horen ook verplichtingen. Je legt de inwoner uit wat er van hem verwacht wordt en spreekt hem ook aan op zijn of haar verantwoordelijkheid.  Als Regisseur Inkomen werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen, zoals Werk, Activering, Inburgering, Terugvordering en Verhaal, en Schulddienstverlening. Ook heb je regelmatig contact met netwerkpartners.

Concreet ga jij:

  • De uitkeringen aanpassen of beëindigen als er bijvoorbeeld inkomsten zijn, de inwoner de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, de gezinssituatie wijzigt of als er beslag gelegd wordt;
  • Aanvragen beoordelen en afhandelen van bijvoorbeeld de Bijzondere Bijstand, minimaregelingen en uitstroompremies;
  • De inwoner actief informeren en ben je daarnaast het aanspreekpunt voor de inwoner bij vragen. Je denkt met de inwoner mee en zoekt samen met de inwoner naar een passende oplossing voor zijn of haar vragen;
  • Regelmatig contact onderhouden met netwerkpartners, waarbij je hen adviseert en meedenkt in complexe situaties waar inkomen vaak de sleutel tot succes is. Daarnaast informeer je ook bij netwerkpartners naar de mogelijkheden als inwoners een andere vraag hebben die geen betrekking heeft op de uitkering.

Wat wordt jouw team?  

Je wordt onderdeel van ons team Inkomen. Dit team bestaat uit 15 Regisseurs en valt onder de Unit Inkomen en Schulddienstverlening. Het is een team dat elkaar helpt waar nodig, naar elkaar en de inwoner luistert zonder te oordelen of veroordelen, en begrip heeft voor de situatie want er zit altijd een verhaal achter. 

Wie ben jij?  

We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:  

  • Affiniteit met inwoners die (tijdelijk) niet in staat zijn zelf voor hun inkomen te zorgen. Je kunt je inleven in de problemen die zij hebben, luistert naar hen en probeert hen te helpen. Daarnaast kun je inwoners ook aanspreken op hun verantwoordelijkheid en verplichtingen die komen kijken bij het ontvangen van een uitkering.
  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring als Regisseur Inkomen of een vergelijkbare functie.

Bovendien ben jij:

  • Een teamspeler, sociaal vaardig en goed in het onderhouden van contacten binnen en buiten de RSD;
  • Flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit;
  • Iemand die vanuit vertrouwen werkt, goed naar de inwoner luistert en doet wat nodig is om de inwoner zo goed mogelijk te helpen.

Starters ook van harte welkom!  

Ben je net afgestudeerd of wil je een switch maken in je carrière, ook dan gaan we graag met je in gesprek. Jouw motivatie vinden wij belangrijker dan je ervaring. We nodigen je van harte uit om te solliciteren!

Wat krijg je ervoor terug?  

Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:  

  • Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 36 uur per week;
  • Een salaris van maximaal € 4.908 (schaal 9) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
  • Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
  • Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving;
  • Een betrokken team dat voor elkaar klaarstaat en waar je een beroep op kunt doen als dat nodig is.

Meer weten of reageren?  

Stel je vragen gerust aan Elizabeth Meerkerk, Teamcoördinator Inkomen en Schulddienstverlening,  via telefoonnummer 06 51 47 70 45 of stuur een mailtje naar e.meerkerk@rsdkrh.nl. Of neem een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners op de pagina 'Meedoen is maatwerk'.  

Enthousiast geworden? Stuur dan een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met jouw cv en korte uitleg wat je het meest aanspreekt in de functie. Dit kan tot 8 september 2025. Ben jij de match die we zoeken? Dan nemen we contact met je op om kennis te maken! Op 12 en 15 september vinden de eerste ronde gesprekken plaats. 

Zo gaan we verder

In de procedure betrekken we de Teamcoördinator en directe collega’s. Zo kunnen we elkaar in een korte tijd beter leren kennen en heb jij de gelegenheid je vragen aan ons te stellen. 

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.