Wij zoeken een Medewerker Bijzondere Bijstand!
- 32 - 36 uur per week
- Salaris van maximaal € 4.297 (schaal 8)
- Een hybride werkomgeving

Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.
Wat ga je doen?
Als Medewerker Bijzondere Bijstand staat contact met inwoners centraal. Je werkt met een eigen klantengroep, wat we een caseload noemen. Jij helpt inwoners bij het verduidelijken van hun hulpvraag, en beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand en minimaregelingen. Dit doe je aan de hand van beleid. Je spreekt inwoners persoonlijk én telefonisch om vragen te verduidelijken en extra informatie op te vragen. Verandert de situatie van de inwoner? Dan pas jij de gegevens aan! Samen met je collega’s heb je overleg en benader je elkaar voor hulp. Ook zorg jij voor de betaling van uitkeringen en het verrekenen van inkomsten van inwoners.
Ook ga jij:
- Steekproefcontroles doen;
- Onderzoek doen wanneer blijkt dat klantgegevens niet overeenkomen met de gegevens van het nationale Inlichtingenbureau.
Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van ons team Bijzondere Bijstand. Dit team valt onder de afdeling Inkomen en Schulddienstverlening en is een enthousiast team dat, met jou erbij, uit vijf collega’s bestaat. We werken in dit team veel met elkaar samen, maar ook met sociale wijkteams en bewindvoerders (beheerders van geldzaken). Bij de RSD is er daarnaast veel aandacht voor ontwikkeling van de organisatie, collegiaal vertrouwen en maatwerk voor inwoners.
Wie ben jij?
We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:
- Hbo werk- en denkniveau;
- Kennis van de Participatiewet, of je bent bereid je hierin te scholen (scholingskosten worden vergoed);
- Affiniteit of ervaring met het begeleiden van mensen met een laag inkomen.
Bovendien heb jij zin om…
- Samen te werken op een mensgerichte wijze, zowel met interne als externe collega’s;
- De inwoner centraal te stellen en voor een mooi resultaat te gaan;
- Initiatief te nemen, bijvoorbeeld om inwoners nog beter te kunnen helpen.
Wat krijg je ervoor terug?
Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
- Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 4.297 (schaal 8) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
- Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
- Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
- Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp, dat vinden wij belangrijk;
- Pensioenopbouw bij het ABP;
- Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.
Meer weten of reageren?
Stel je vragen gerust aan Sander Simons, Teamcoördinator Inkomen en Schulddienstverlening, via 06 39 10 76 29. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners.
Ja! Dat lijkt me wat!
Enthousiast geworden? Stuur een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met jouw cv en motivatie. Dit kan tot 16 mei 2025.
We streven ernaar om je binnen 5 werkdagen een reactie te geven. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. In dit gesprek ontmoet je de Teamcoördinator en een collega.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.