Wij zoeken een Teamcoördinator!

  • 32 - 36 uur per week
  • Salaris van maximaal € 6.308 (schaal 11)
  • Een hybride werkomgeving

Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. De RSD is de uitvoeringsorganisatie voor de Participatiewet, de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, inburgering en aanpalende wetgeving. 

Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je op de pagina 'Bestuur en organisatie'.   

Wat ga je doen?  

Wij zoeken een bevlogen en enthousiaste Teamcoördinator die ruime kennis in huis heeft van de Participatiewet en/of wet gemeentelijke schuldhulpverlening. Als Teamcoördinator geef je samen met de Unitmanager Inkomen & Schulddienstverlening en een collega Teamcoördinator leiding aan verschillende afdelingen. Je begeleidt en ondersteunt je professionals in hun ontwikkeling van vakmanschap (kennis, vaardigheden en gedrag) binnen het Sociaal Domein. Ook draag je de visie en koers van de RSD uit en zorgt ervoor dat je teamleden volgens onze visie en kernwaarden werken. Je neemt deel aan projecten en casuïstiekbesprekingen, en initieert en begeleid deze. Je inspireert je teamleden en stelt hen in staat verantwoordelijkheden te dragen, eigenaarschap te tonen en innovatief te denken en te handelen. 

Je weet medewerkers mee te nemen in organisatieontwikkelingen, zonder daarbij oog te verliezen voor de gewenste resultaten voor zowel de medewerker, het team als de organisatie. Ook begrijp je het waarom achter de veranderingen en kun je dit overbrengen. Je schakelt met verschillende professionals, zoals beleidsmedewerkers en kwaliteitsmedewerkers om nieuwe regelingen en wijzigingen op het terrein van wet- en regelgeving geïmplementeerd te krijgen. Daarnaast signaleer je veranderingen en knelpunten in werkprocessen, en draag je bij aan de ontwikkeling ervan. 

Dit alles doe je samen met de andere teamcoördinatoren in een dynamische omgeving waar het vakgebied zich doorlopend ontwikkelt. 

Jouw belangrijkste taken:

  • Je zorgt voor een veilige, open en motiverende werkomgeving waarin medewerkers zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen;
  • Je maakt actief tijd vrij voor je medewerkers en investeert in persoonlijke verbinding;
  • Je stuurt op resultaat, behoudt overzicht en weet prioriteiten te stellen, ook onder druk;
  • Je draagt bij aan zowel korte als lange termijn (budgettaire) besluitvorming, in lijn met de strategische koers;
  • Je vertegenwoordigt de organisatie met sensitiviteit en professionaliteit, intern en extern;
  • Je bent proactief in het signaleren van knelpunten en het initiëren van verbeteringen;
  • Je kunt helder en constructief feedback geven én ontvangen, en handelt hiernaar.

Wat wordt jouw team?  

Je wordt Teamcoördinator binnen de unit Inkomen & Schulddienstverlening (I&S). I&S bestaat uit team Inkomen, team Bijzondere Bijstand & Uitkeringsadministratie, team Terugvordering & Verhaal, team Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen (BBZ) , team Handhaving en team Schulddienstverlening. Binnen de unit werken ruim 60 medewerkers.

Samen bespreken we welk(e) team(s) onder jouw verantwoordelijkheid komen te vallen.

Wie ben jij?  

Je hebt een duidelijke visie over de ontwikkeling en verdere professionalisering van een team en pakt graag (je) verantwoordelijkheid. 

Ook herken je jezelf in de volgende punten:

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over kennis van het Sociaal Domein (de participatiewet en/of WGS);
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare leidinggevende ervaring in een vergelijkbare rol;
  • Je bent communicatief sterk, empathisch en besluitvaardig;
  • Je hebt een goed ontwikkeld organisatiebewustzijn;
  • Je combineert mensgericht leiderschap met een duidelijke visie en resultaatgerichtheid;
  • Je bent stressbestendig, beschikt over zelfreflectie en weet mensen te inspireren.

Belangrijkste competenties  

Samenwerken | plannen | coachen | innovatief | verbinden

Wat krijg je ervoor terug?  

Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:  

  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week;
  • Een salaris van maximaal € 6.308 (schaal 11) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie en waar de organisatie behoefte aan heeft (je dient hier flexibel in te zijn);
  • Pensioenopbouw bij het ABP;
  • Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief. 

Meer weten?  

Stel je vragen gerust aan John van der Vorst (Unitmanager I&S) via telefoonnummer 06 46 05 27 94. Of neem een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners op de pagina 'Meedoen is maatwerk'.   

Ja, dat lijkt me wat!

Enthousiast geworden? Stuur uiterlijk 23 november een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met een actueel cv en beantwoord daarnaast kernachtig de volgende vragen.  

  • Hoe zorg jij ervoor dat medewerkers zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen?
  • Hoe creëer je draagvlak voor verandering?
  • Beschrijf aan de hand van een voorbeeld hoe je omgaat met tegenstrijdige belangen?

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een gesprek. Op woensdag 3 december vinden de (eerste ronde) gesprekken plaats.

Een persoonlijkheidstest en/ of een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.