Wij zoeken een Regisseur Inkomen met de rol Kwaliteit&Coaching!
- 24 - 36 uur per week
- Salaris van maximaal € 4.908 (schaal 9)
- Een hybride werkomgeving

Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je op de pagina 'Bestuur en organisatie'.
Wat ga je doen?
Als Regisseur Inkomen zorg je ervoor dat de uitbetaling van uitkeringen en minimalregelingen tijdig en correct worden uitgevoerd. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners met een uitkering. Je luistert naar hun verhaal en probeert hen zo goed mogelijk te helpen, bijvoorbeeld door uitleg te geven over de uitkering. Soms hebben inwoners meer hulp nodig, dan begeleid je hen naar de juiste hulpverlener. Je kijkt dus niet alleen naar de cijfertjes, maar je bent ook echt geïnteresseerd in de inwoner. Bij het recht op een uitkering horen ook verplichtingen. Je legt inwoners uit wat er van hen verwacht wordt en spreekt hen ook aan op zijn of haar verantwoordelijkheid.
In de rol van Kwaliteit&Coaching voer je coachingsgesprekken, werk je nieuwe collega’s in, maak je werkinstructies en verzorg je intervisiebijeenkomsten. Je werkt samen met collega’s van andere afdelingen zoals collega’s van Werk, Activering, Inburgering, Terugvordering en Verhaal en Schulddienstverlening. Ook heb je regelmatig contact met netwerkpartners.
Concreet ga jij:
- De uitkeringen aanpassen of beëindigen als er bijvoorbeeld inkomsten zijn, de inwoner de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, de gezinssituatie wijzigt of als er beslag gelegd wordt.
- Aanvragen beoordelen en afhandelen van bijvoorbeeld de Bijzondere Bijstand, minimaregelingen en uitstroompremies.
- De inwoner actief informeren en ben je daarbij ook het eerste aanspreekpunt als de inwoner vragen heeft. Je denkt met de inwoner mee en zoekt samen met de inwoner naar een passende oplossing voor zijn of haar vragen.
- Contact onderhouden met netwerkpartners, adviseer je netwerkpartners en denk je mee in complexe situaties waarbij inkomen vaak de sleutel tot succes is. Daarnaast informeer je ook bij netwerkpartners naar de mogelijkheden als inwoners een andere vraag hebben die geen betrekking heeft op de uitkering.
Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van ons team Inkomen. Dit team bestaat uit 15 regisseurs en valt onder de unit Inkomen en Schulddienstverlening. Het is een team dat elkaar helpt waar nodig, naar elkaar en de inwoner luistert zonder te oordelen of veroordelen, en begrip heeft voor de situatie want er zit altijd een verhaal achter.
Wie ben jij?
We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:
- Affiniteit met inwoners die (tijdelijk) niet in staat zijn zelf voor hun inkomen te zorgen. Je kunt je inleven in de problemen die zij hebben, luistert naar hen en probeert hen te helpen. Daarnaast kun je inwoners ook aanspreken op hun verantwoordelijkheid en verplichtingen die komen kijken bij het ontvangen van een uitkering.
- Hbo werk- en denkniveau;
- Ervaring als regisseur Inkomen of vergelijkbare functie;
- Je hebt affiniteit met of ervaring in het coachen van je collega’s.
Bovendien ben jij:
- Een teamspeler, sociaal vaardig en goed in het onderhouden van contacten binnen en buiten de RSD;
- Flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit;
- Iemand die vanuit vertrouwen werkt, goed naar de inwoner luistert en doet wat nodig is om de inwoner zo goed mogelijk te helpen.
Wat krijg je ervoor terug?
Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 36 uur per week;
- Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 4.908,- (schaal 9) bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek;
- Een vergoeding voor de rol van Kwaliteit&Coaching
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD regelingen;
- Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
- Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
- Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
- Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving;
- Een betrokken team dat voor elkaar klaarstaat en waar je een beroep op kunt doen als dat nodig is.
Meer weten of reageren?
Stel je vragen gerust aan Elizabeth Meerkerk, Teamcoördinator Inkomen en Schulddienstverlening, via telefoonnummer 06 51 47 70 45 of stuur een mailtje naar e.meerkerk@rsdkrh.nl. Of neem een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners op de pagina 'Meedoen is maatwerk'.
Ja! Dat lijkt me wel wat!
Een uitgebreide brief is niet nodig. Graag ontvangen we een actueel cv en een korte uitleg over wat je het meest aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl.
Zo gaan we verder
In de procedure betrekken we de teamcoördinator en directe collega’s. Zo kunnen we elkaar in een korte tijd beter leren kennen en heb jij de gelegenheid je vragen aan ons te stellen. De kennismakingsgesprekken staan gepland op 12 en 15 september. We ontvangen je reactie daarom graag voor 8 september.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.