De inhoud is geladen.

Minimaregelingen

Minimaregelingen

Voor mensen met een minimum inkomen hebben alle gemeenten regelingen voor extra financiële ondersteuning. Dit worden minimaregelingen genoemd.
Iedere gemeente heeft zijn eigen minimaregelingen. Gemeenten geven bijvoorbeeld kortingen op culturele en sportieve activiteiten of lidmaatschap van de bibliotheek.

Aanvragen

Woont u in de gemeente Utrechtse Heuvelrug of Zeist? Dan kunt u via onze website voor een aantal regelingen online een aanvraag doen. Met uw DigiD inlogcode, inkomen- en vermogensgegevens kunt u direct een aanvraag indienen. Heeft u geen DigiD? Via www.digid.nl kunt u deze aanvragen. Ook onze Formulierenbrigade kan u hierbij van dienst zijn.

Let op!

De RSD voert geen minimaregelingen uit voor de gemeenten de Bilt, Bunnik en Wijk bij Duurstede, wel bijzondere bijstand en de individuele inkomenstoeslag.

Hulp nodig bij uw aanvraag?

Heeft u hulp nodig bij het online indienen van uw aanvraag? Dan kunt u terecht bij de Formulierenbrigade van de Regionale Sociale Dienst. Via  formulierenbrigade@rsdkrh.nl of tel. 030 – 692 95 00 kunt u een afspraak maken.

Heeft u een afspraak gemaakt? Neem dan in ieder geval uw DigiD mee, een kopie van uw identiteitsbewijs en bewijsstukken van uw inkomen en vermogen (van uzelf en uw partner). Is uw partner niet in de gelegenheid om mee te komen? Neemt u dan een door hem/haar ingevuld machtigingsformulier mee, plus een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs. Een machtigingsformulier kunt u hier downloaden.

Ook wanneer u behoefte heeft aan hulp bij het aanvragen van een DigiD helpt de Formulierenbrigade graag.