Budgetbeheer; hulp bij geldzaken en meer (financiële) rust

Heeft u moeite met het op tijd betalen van rekeningen? Bent u het overzicht kwijt? Of dreigt u schulden te krijgen? Budgetbeheer kan u hierbij helpen. Wij zorgen ervoor dat u het overzicht kunt bewaren en meer (financiële) rust krijgt. 

Wat is Budgetbeheer?

Budgetbeheer is een vorm van ondersteuning waarbij de RSD tijdelijk uw geldzaken beheert, zoals uw inkomsten en uitgaven. Van uw salaris betalen wij uw vaste lasten en als het lukt bouwen we een spaarpotje voor u op. Ook krijgt u elke maand leefgeld. Dit betekent dat u iedere maand een vast bedrag krijgt, waarvan u alleen de boodschappen hoeft te betalen. 

Voor wie is budgetbeheer?

Budgetbeheer is er voor inwoners die moeite hebben met het regelen van hun geldzaken. Misschien heeft u uw rekeningen niet op tijd betaald, bent u het overzicht kwijt of dreigt u schulden te krijgen. Dan kan budgetbeheer u helpen. Ook als u nog geen schulden heeft, kunt u gebruik maken van budgetbeheer.

Hoe werkt het? 

Nadat u zich heeft aangemeld, volgt een kennismakingsgesprek. Tijdens dat gesprek kijken we samen naar uw financiële situatie. Daarna openen wij een rekening waarop uw inkomsten worden gestort. Van diezelfde rekening betalen wij uw vaste lasten. U krijgt iedere maand leefgeld, waarvan u de boodschappen betaalt. 

Tijdens dit traject heeft u één vaste contactpersoon. Die helpt u, geeft uitleg en beantwoordt uw vragen. Zo houdt u overzicht en krijgt u weer rust.

Aanmelden of meer weten?

Wilt u zich aanmelden voor budgetbeheer? Dat kan telefonisch of via de mail. Wij zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 - 17.00 uur via telefoonnummer (030) 692 95 00 of via de mail: schuldhulp@rsdkrh.nl

Meer informatie vindt u in dit animatiefilmpje.

Goed om te weten; budgetbeheer is kosteloos en vrijblijvend.