Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Meer over onze organisatie lees je hier.   

Als Procescoördinator Sociaal Domein draag jij bij aan het ontwikkelen van de RSD als organisatie. Je kan je goed vinden in waar onze organisatie voor staat: mensen een stap verder helpen zodat zij (weer) volwaardig onderdeel van de maatschappij uit gaan maken. Van de Procescoördinator Sociaal Domein wordt veel verwacht. Je hebt een kritische blik en bent in staat om de kwaliteit van de bedrijfsvoering te verhogen en te borgen.

Wat ga je doen?  

Als Procescoördinator ben je in staat met je brede kennis van de Participatiewet (PW)  en/of de Wet Schuldhulpverlening (WGS) het verschil te maken. Je zorgt voor de verbinding tussen beleid en uitvoering. Je bent namelijk ”de schakel’’ tussen de uitvoerende teams van de RSD enerzijds en de ondersteunende teams, zoals team beleid en functioneel beheer, anderzijds. Je bent resultaatgericht en bent tevens in staat om onder (werk)druk je resultaten te behalen. 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je bent mede verantwoordelijk voor het beheer, de implementatie en evaluaties van werkprocessen van de PW en/of WGS. Daarbij zorg je dat processen “audit proof’’ en mede op onze kernwaarden zijn ingericht;
  • Je verzorgt en onderhoud de werkinstructies met betrekking tot de uitvoering van de PW;
  • Je draagt zorg voor de uitwerking van vastgesteld beleid in concrete richtlijnen, regelingen en maatregelen; 
  • Je toetst en draagt met je kennis bij aan het ontwikkelen van beleid dat aansluit bij de uitvoeringspraktijk die enerzijds bijdraagt aan een effectieve en efficiënte dienstverlening en anderzijds bijdraagt aan maatwerk als de casus daarom vraagt;
  • Je bent verantwoordelijk voor het documentenbeheer met betrekking tot de PW en aanverwante regelingen; 
  • Je ondersteunt Klant- en Procesregisseurs en bent in staat om de uitvoerbaarheid van werkprocessen te toetsen en indien nodig zelf te verbeteren en te wijzigen in de systemen.
  • Je werkt nauw samen met de verschillende collega’s binnen team informatiemanagement en draagt o.a. bij aan de uitvoering van BIO baseline en DPIA’s en je hebt een adviserende rol ten aanzien van informatieveiligheidsvraagstukken en bedrijfsvoeringsrisico’s;
  • Je bent verantwoordelijk voor het (functioneel)beheer van de applicatie KIC van Stimulansz.

Wat wordt jouw team?  

Je wordt onderdeel van team Informatiemanagement (IM). Team IM is onderdeel van de Unit Financien, Informatiemanagement & Facilitair. Binnen de hele unit zijn op dit moment ongeveer 25 medewerkers werkzaam, waarvan 15 onder team Informatiemanagement vallen.

Wie ben jij?  

We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:  

  • Hbo werk-en denkniveau;
  • Ruime ervaring als Procescoördinator of Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein;
  • Kennis en ervaring met sociaal domein applicatie(s);
  • De vaardigheid om je werkzaamheden op een procesmatige wijze uit te voeren; 
  • Verbaal en schriftelijk sterk, zodat je collega’s meekrijgt en de betrokkenheid van medewerkers vergroot; 
  • Affiniteit met functioneel beheertaken;
  • Je bent zowel een denker als een doener; 
  • Je bent een sterke netwerker en je schrijft snel, makkelijk en duidelijk.

Bovendien heb jij zin om…  

In samenwerking met je collega’s de algehele kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen. 

Wat krijg je ervoor terug?  

Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:  

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week; 
  • De functie is voorlopig en indicatief gewaardeerd op maximaal € 5.247 bruto per maand (schaal 10) gebaseerd op basis van een 36-urige werkweek;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen; 
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen; 
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
  • Pensioenopbouw bij het ABP;
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingen;
  • (in)formele (team)activiteiten.

Dat lijkt me wel wat!

Een uitgebreide brief is niet nodig. Graag ontvangen we een actueel cv en een korte uitleg over wat je het meeste aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl

Wil je eerst nog meer weten of heb je nog vragen? Neem gerust contact op met Marina van Staden, Teamcoördinator via 06 51 62 75 92 of met Cas van der Eem, Unitmanager FIF via 06 54 21 86 76. Of neem hier(externe link) een kijkje in de verhalen van collega’s en klanten.  

Zo gaan we verder

Wij streven ernaar je binnen 5 werkdagen een reactie te geven. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. In dit gesprek ontmoet je de Teamcoördinator en de Unitmanager. Op het moment dat we beide enthousiast zijn volgt er een tweede gesprek. Je hebt hierin alle gelegenheid om je vragen te stellen. Een ontwikkel- en/of selectieassessment maakt onderdeel uit van de sollicitatie procedure.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.