Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Meer over onze organisatie lees je hier.  

Benieuwd voor welke functie wij een nieuwe collega zoeken? Lees dan verder! Als je begint bij RSD-KRH kijken we altijd samen wat voor jou de beste plek is om te starten.  

Als Handhaver hou jij je graag bezig met handhaving van wet- en regelgeving én heb je oog voor de klanten van de RSD.

Wij zijn op zoek naar een handhaver voor 36 uur per week.

Omschrijving 

Als Handhaver doe je onderzoek naar  misbruik en oneigenlijk gebruik van voorzieningen en uitkeringen in het sociaal domein. Gesprekken voeren met klanten, waarnemingen doen en getuigen horen maken daar deel vanuit. Na het onderzoek rapporteer je en adviseer je concreet en objectief over het vervolg.

Jij hebt aandacht voor verschillende kanten van het verhaal en brengt de gevolgen van jouw adviezen helder in beeld. Ook voer je controles uit en doe je mee aan multidisciplinaire onderzoeken.

Ook ga jij:


  • Toezichthoudende bevoegdheden, op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en Basisregistratie Personen (BRP), op de juiste manier toepassen;
  • Jouw collega’s op de hoogte houden van nieuwe informatie en hun vragen beantwoorden.

Wie ben jij?

We vinden het belangrijk dat je bij wilt dragen aan een inclusieve samenleving. Ook heb jij:  

  • Een hbo-diploma. Bij voorkeur is dat hbo Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) of Recht en heb je relevante vakinhoudelijke cursussen gedaan. Heb je dat niet? Dan ben je bereid (gratis) cursussen te volgen;
  • Een BOA-bevoegdheid. Heb je deze niet óf heb je alleen een handhaversbevoegdheid, dan ben je bereid deze te behalen;
  • Twee of meer jaar relevante werkervaring binnen de sociale wetgeving;
  • Kennis van de Participatiewet en andere regelingen (IOAW, IOAZ, BRP en Awb);
  • Vaardigheden om met conflictsituaties of agressie om te gaan;
  • Rijbewijs B;
  • De beschikbaarheid om buiten kantooruren te werken.

Bovendien heb jij zin om:

  • Zelfstandig en besluitvaardig te gaan werken, waarbij je initiatief durft te nemen;
  • Proactief mee te denken over de doorontwikkeling van het team;
  • Jouw goede sociale en communicatieve vaardigheden in de praktijk te brengen.  

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week, met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Marktconform salaris , afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen; 
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen; 
  • Pensioen bij ABP;
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie; 
  • Enthousiaste collega’s die jouw graag wegwijs maken in jouw nieuwe, boeiende werkomgeving.

Meer weten of solliciteren?

Stel je vragen gerust aan Sander Simons, Teamcoördinator Inkomen en Schulddienstverlening via 06 39 10 76 28. Of neem hier(externe link) een kijkje in de verhalen van collega’s en klanten.  

Enthousiast geworden? Stuur een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met jouw cv en motivatie. Dat kan tot 4 december  2023. Ben jij de match die wij zoeken? De eerste ronde sollicitatiegesprekken vindt plaats op woensdag  13 december   2023.

 Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.