Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.00 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.   

Wat ga je doen?  

Als Consulent Terugvordering & Verhaal:

  • Zorg je voor maatschappelijk verantwoorde incassering. Dat betekent dat je invorderingsmaatregelen neemt die goed zijn voor de debiteur én goed zijn voor de RSD. Indien nodig help je debiteuren op weg naar schulddienst- of hulpverlening;
  • Vorder je de kosten van de ten onrechte verstrekte bijstand terug. Je stuurt een brief waarin het besluit staat en maakt hiervan een rapportage;
  • Controleer je of de debiteur zijn betaalverplichting nakomt. Als dit niet het geval is neem je incassomaatregelen. Je stuurt dan een aanmaning of dwangbevel en legt loonbeslag;
  • Onderzoek je de mogelijkheden om de kosten van bijstand terug te laten betalen door de onderhoudsplichtige (de ex-partner of een ouder). Concreet bereken je het bedrag dat betaald moet worden, je rapporteert hierover en je informeert de onderhoudsplichtige; 
  • Beoordeel je verzoeken tot kwijtschelding en medewerking aan een schuldregeling;
  • Blijf je in contact met de debiteurs, zowel schriftelijk als telefonisch. Als het nodig is ga je ook persoonlijk in gesprek met de debiteur.

Wat wordt jouw team?  

Samen met je andere collega vormen jullie het team Terugvordering & Verhaal. Jullie verdelen het werk onderling en je helpt elkaar waar nodig. Je vervangt elkaar bij afwezigheid en zorgt ervoor dat inwoners snel een antwoord krijgen op vragen. Je werkt samen met collega’s van andere teams, zoals collega’s die de bijstand verstrekken of schuldhulpverlening bieden. Jouw team valt onder de unit Inkomen en Schulddienstverlening. 

Wie ben jij?  

We vinden het belangrijk dat je wilt bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:

  • Aantoonbaar MBO-4 of HBO niveau, verkregen door een opleiding of werkervaring;
  • Kennis van de Participatiewet en andere relevante wet- en regelgeving. Zo kan jij de juiste juridische afweging in een onderzoek maken;
  • Goede communicatieve vaardigheden en onderhandelvaardigheden;
  • Een resultaatgerichte houding: het doel wat je voor ogen hebt halen maakt jouw blij;
  • Oog en oor voor de debiteur, waarbij je in staat bent belangenafwegingen te maken; 
  • Bij voorkeur ervaring in een soortgelijke functie;
  • Bij voorkeur ervaring met de applicatie Suite.

Wat krijg je ervoor terug?  

Je krijgt bij ons de volgende arbeidsvoorwaarden:  

  • Een dienstverband voor 32 tot 36 uur per week; 
  • Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van max € 4.244,00 (schaal 8) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-regelingen;
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, boeiende werkomgeving;
  • Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief;
  • Een fijne werkplek waarbij verbinding met collega’s belangrijk is. Informeel contact en vertrouwen in elkaar vinden wij belangrijk. 

Mogelijkheid voor een opleiding

Heb je wel de interesse maar niet de juiste opleiding en ervaring? Dan nodigen wij je toch uit om te solliciteren. We gaan dan met jou in gesprek en samen kijken wat je nodig hebt om het werk uit te gaan voeren en zullen daarvoor ook de opleidingen aanbieden.

Meer weten of reageren?  

Stel je vragen gerust aan Elizabeth Meerkerk, Teamcoördinator, via 06-51477045. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners.  

Ja! Dat lijkt me wel wat!

Een uitgebreide brief is niet nodig! Graag ontvangen we een actueel cv en een korte uitleg over wat je het meeste aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl
 

Zo gaan we verder

We streven ernaar om binnen 10 werkdagen te reageren. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. In de procedure betrekken we de Teamcoördinator en je directe collega. 

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.