Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD voor inzetten. Meer over onze organisatie lees je hier.

Wat ga je doen?  

Als Consulent Bbz staat contact met de ondernemer van de RSD centraal. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor startende of gevestigde ondernemers. Je luistert naar hun verhaal en bespreekt samen met deze ondernemer wat mogelijk is. De ene onderneming is geholpen met tijdelijke aanvulling op het inkomen, de andere ondernemer kun je helpen met een krediet om een (door)start te kunnen maken. Soms is een ondernemer niet levensvatbaar en begeleid je de onderneming bij de beëindiging. Ook kijk je verder dan alleen de cijfers. Een onderneming met geldzorgen heeft soms meer problemen en daar heb jij ook aandacht voor. Je werkt samen met collega’s van Schulddienstverlening en Terugvordering en Verhaal. Ook heb je nauw contact met netwerkpartners.

 Concreet ga jij:  

  • Met de ondernemer in gesprek en informeer je de ondernemer over de mogelijkheden die Bbz biedt;
  • Bespreekbaar maken of de ondernemer naast Bbz nog andere hulp nodig heeft (coaching, schuldbemiddeling, hulp met de boekhouding);
  • Aanvragen Bbz en IOAZ behandelen, neem je hierin besluiten, verstrek je de bedrijfskapitalen of het levensonderhoud en bewaak je daarbij de termijnen;
  • Eenvoudige levensvatbaarheidsonderzoeken zelf uitvoeren en de omvangrijke onderzoeken besteed je uit aan een externe deskundige waarmee je blijft overleggen;
  • Standaard documenten zoals pandrechtakten en schuldbekentenissen opstellen voor het te verlenen Bbz krediet;
  • Het rentebedrag vaststellen voor de verstrekte kredieten en in het geval van levensonderhoud stel je achteraf vast welk bedrag er wel of niet terugbetaald moet worden;
  • Toezien op de betalingsverplichting van de ondernemer en maak je afspraken hierover;
  • Met collega’s en netwerkpartners specifieke casussen bespreken om samen de inwoner een zo goed mogelijk hulpaanbod te kunnen bieden.

Wat wordt jouw team?  

Je wordt onderdeel van ons team Bbz. Dit team bestaat uit totaal 3 Consulenten Bbz en valt onder de unit Inkomen en Schulddienstverlening. Het is een team dat elkaar helpt waar nodig. Naar elkaar en de inwoner luistert zonder te oordelen of veroordelen maar begrip heeft voor de situatie want er zit altijd een verhaal achter.

Wie ben jij?  

We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:  

  • Affiniteit met ondernemers. Je kunt je inleven in de ondernemer en hebt ervaring met het voeren van gesprekken met ondernemers;
  • Hbo werk- en denkniveau op bedrijfseconomisch vlak;
  • Ervaring als Consulent Bbz;
  • Je bent een teamspeler, sociaal vaardig en goed in het onderhouden van contacten binnen en buiten de RSD;
  • Je bent flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit;
  • Je werkt vanuit vertrouwen, luistert goed naar de inwoner en doet wat nodig is om de inwoner zo goed mogelijk te helpen.

    Wat krijg je ervoor terug?  

    Als collega bij de RSD krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:  

    • Een arbeidsovereenkomst van 24-36 uur;
    • Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 4.752,- (schaal 9) bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek;
    • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD regelingen;
    • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
    • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
    • Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving;
    • Een betrokken team dat voor elkaar klaarstaat en waar je een beroep op kunt doen als dat nodig is.

    Meer weten of reageren?  

    Stel je vragen gerust aan de Teamcoördinator Elizabeth Meerkerk via 06 51 47 70 45 of via een mailtje naar e.meerkerk@rsdkrh.nl. Of neem hier(externe link) een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners.  

    Ja! Dat lijkt me wel wat!

    Een uitgebreide brief is niet nodig. Graag ontvangen we een actueel CV en een korte uitleg over wat je het meest aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl.

    Zo gaan we verder

    Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. In de procedure betrekken we de Teamcoördinator en je directe collega.

    Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.