Bij de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) werken we aan een inclusieve samenleving waarin voor iedereen plek is. Daarom begeleiden wij klanten naar werk of een andere manier van participatie, zodat ze vanuit hun eigen kracht een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

Het sociaal domein is volop in ontwikkeling en dus zijn wij dat ook. Wij zoeken uitdrukkelijk de samenwerking op en werken zoveel mogelijk lokaal. Soms is dat nog pionieren en uitproberen, maar dat maakt het werken bij de RSD juist leuk. Wij zetten samen de schouders eronder en hebben hart voor de zaak.

Wij gaan graag uitdagingen aan en blijven zoeken naar mogelijkheden om onze inwoners zo goed mogelijk te helpen. Zo zijn wij succesvol in vroegsignalering, maken wij gebruik van ons adviesrecht nadat schuldenbewind is ingesteld, volgen wij de ontwikkelingen ten aanzien van collectief schuldregelen, ontwikkelen wij een werkwijze om jongeren beter te helpen, hebben wij vorm en inhoud gegeven aan de dienstverlening voor zelfstandigen en bieden wij, in het kader van financieel ontzorgen, budgetbeheer gedurende minimaal een half jaar aan alle statushouders met een participatiewet uitkering. Kortom: er zijn bij ons genoeg uitdagingen voor iedereen. Spreekt dit je aan? Kom dan bij ons werken!

De RSD is een intergemeentelijke sociale dienst en biedt een vangnet voor in totaal circa 200.000 inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien.

Team Schulddienstverlening

Als administratief medewerker maak je deel uit van het team Schulddienstverlening, dat uit ongeveer 20 medewerkers bestaat. Jij bent het eerste aanspreekpunt als inwoners bellen voor het maken van afspraken. Verder verricht je uiteenlopende administratieve werkzaamheden ter ondersteuning aan budgetbeheer en schulddienstverlening. Ook jij bent daarmee een belangrijke schakel in het uiteindelijke doel: werken naar een financiële stabiele en schuldenvrije toekomst van de cliënt.

Wij vormen als afdeling een hecht team. De samenwerking vinden wij dan ook belangrijk. We vinden dat iedereen op de afdeling actief betrokken is bij het werk en ook op verzoek of op eigen initiatief meedenkt. Het werk van schulddienstverlening is in beweging en daarmee het werk van een administratief medewerker ook. Samen helpen we de klant een stapje verder.

Kort gezegd ga je dit doen:

  • Je beantwoordt de telefoon als inwoners bellen voor een afspraak en plant de afspraak in.
  • Je verzorgt de correspondentie zowel per e-mail als de fysieke post met onze inwoners en schuldeisers.
  • Je benadert schuldeisers als zij onvoldoende of te laat reageren op onze verzoeken.
  • Je verwerkt en digitaliseert inkomende post in ons volgsysteem en informeert collegae als dit nodig is.
  • Je signaleert problemen en informeert je collega.
  • Je bent verantwoordelijk voor de mailbox en bepaalt hoe de inkomende e-mail moet worden afgehandeld.
  • Je beheert de voorraden en signaleert als er bestellingen moeten worden gedaan.
  • Je voert gegevens in de systemen waar wij mee werken en zorgt voor een juiste verwerking van gegevens.

Je voldoet aan

  • Je hebt minimaal een havo of MBO-diploma
  • Je bent sociaal vaardig en beschikt over goede contactuele eigenschappen
  • Je hebt een flexibele instelling en kan omgaan met veranderingen
  • Je bent gericht op efficiëntie en professionaliteit

Deze competenties heb jij in je

Samenwerken | Initiatief | Klantgericht | Resultaatgericht

Schoolverlater

Heb jij examen gedaan en ben je op zoek naar een leuke baan op administratief gebied? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren. Naast deze baan kunnen we jou ook helpen je verder te ontwikkelen. Zo kijken we graag samen met jou naar mogelijkheden om naast deze baan te studeren.  

Dit bieden wij je

  • Een dienstverband van 24-32 uur per week. In eerste instantie voor een jaar maar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Studiemogelijkheden.
  • Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 3.323,00 (schaal 6).
  • Hybride werken is mogelijk
  • Goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden zijn vanzelfsprekend.
  • Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving.
  • Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.

Wil je meer informatie?

Dan kun je contact opnemen met Elizabeth Meerkerk, coördinator, tel. 06 - 51 47 70 45.

Enthousiast?

Reageer dan via vacature@rsdkrh.nl. Ben jij de match die wij zoeken, dan nemen wij meteen contact met je op om kennis te maken.