Het sociaal domein is volop in ontwikkeling en dus zijn wij als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) dat ook. De RSD is een samenwerkingsverband van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist. Wij begeleiden inwoners van deze gemeenten naar werk of andere vormen van participatie en we helpen hen bij het oplossen van schulden. We doen dat in verbinding met gemeenten en netwerkpartners.

De RSD is een intergemeentelijke sociale dienst en biedt een vangnet voor in totaal circa 200.000 inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien.

Onze medewerkers beschouwen we als de beslissende factor voor het succes van de RSD. We werken daarom aan een organisatie waar mensen vertrouwen hebben in eigen kunnen, trots zijn op hun kwaliteiten en prestaties, samenwerking voorop staat en mensen ervaren dat ze het verschil maken. Spreekt dit je aan? Kom dan bij ons werken!

Kwaliteitsmedewerker Participatiewet 

Voor de unit Inkomen zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsmedewerker Participatiewet 28-36 uur per week (vacaturenummer 22-16).

Dit ga je doen

Als kwaliteitsmedewerker ben je een gesprekspartner voor medewerkers van diverse afdelingen, doe je verbetervoorstellen en adviseer je het management. Je belangrijkste taak is het ondersteunen en coachen van medewerkers bij de uitvoering van de participatiewet en het bewaken van processen gericht op de dienstverlening aan onze inwoners. Integrale samenwerking en maatwerk zijn hierbij kernbegrippen. Het kwaliteitsteam kenmerkt zich door een informele werksfeer. We pakken kwesties met een no-nonsense houding aan en de lijnen zijn kort.

Je bent breed inzetbaar op het gebied van werk, inkomen en/of inburgering en hebt affiniteit met een van deze onderwerpen en je bent in staat om je snel onderwerpen eigen te maken.

Als kwaliteitsmedewerker ben je een belangrijke schakel tussen beleid en uitvoering. Je volgt ontwikkelingen in je aandachtsgebieden, voert interne controles uit, coacht medewerkers op een correcte uitvoering van de Participatiewet en aanverwante regelgeving en je doet verbetervoorstellen met betrekking tot onze werkprocessen. Daarvoor werk je nauw samen met collega’s van beleid, juridische zaken en applicatiebeheer.

Je verbindt beleidsmatige oplossingen en de implicaties voor de uitvoering met elkaar en neemt daarin je gesprekspartners mee. Je hebt daarbij niet alleen oog voor je eigen onderwerp, maar je ziet ook de verbinding met andere thema’s in het sociaal domein.

De invulling van jouw takenpakket is afhankelijk van je ervaring, ambities en kwaliteiten en gebeurt in afstemming met je collega’s. Hierbij is er ook ruimte om nieuwe thema’s en dossiers te leren kennen en jezelf te ontwikkelen.

Daarnaast draag je zorg voor

  • Steekproefsgewijs toetsen van rapportages en beschikkingen (recht- en doelmatig) gericht op het verhogen van de kwaliteit.
  • Toetsen, controleren of uitvoering wordt gegeven aan de werkprocessen.
  • Signaleren van relevante ontwikkelingen in (landelijke) wet- en regelgeving en jurisprudentie, daarnaast ben je verantwoordelijk voor juridische ondersteuning richting regisseurs, beleidsmedewerkers en ondersteunende diensten.
  • Leveren van input voor het verbeteren van werkprocessen en instructies gericht op het verhogen van de kwaliteit.
  • Onderhouden en vervaardigen van heldere en uniforme procesbeschrijvingen en werkinstructies.
  • Opstellen en uitvoering geven aan een Kwaliteitsbeheersingsplan.
  • Uitvoering geven aan de PDCA cyclus om medewerkers in staat te stellen zich verder te ontwikkelen.
  • Het coachen van medewerkers op vaardigheden.
  • Het vastleggen van de controles in KIC (Kwaliteit In Control) aan de hand van een vastgesteld normenkader.
  • Opstellen en onderhouden documenten (brieven, rapportages, beschikkingen).

Je voldoet hieraan

  • http://pixel-geo.prfct.co/cs/?partnerId=fbxhttp://pixel-geo.prfct.co/seg/?add=2108098,2009978,2108058&source=js_tag&a_id=29367Je hebt een afgeronde hbo opleiding.
  • Je hebt kennis van de Participatiewet en andere relevante wet- en regelgeving.
  • Ervaring in een vergelijkbare functie is een pré.
  • Je hebt specifieke kennis van het sociaal domein en weet wat er speelt.
  • Je bent energiek, communicatief sterk en je schakelt zonder moeite tussen denken en doen.

Je herkent je in

Samenwerken | Netwerken | Initiatief | Klantgericht | Resultaatgericht

Dit bieden we je

  • Een arbeidsovereenkomst voor 28-36 uur per week. We staan ook open voor een tijdelijke detachering met uitzicht op een arbeidsovereenkomst.
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring.
  • De overige arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO SGO en de RSD-regelingen.
  • Individueel keuzebudget van 17,05%, onder andere in te zetten voor extra verlof, opleidingen en fietsplan.
  • Een hybride werkomgeving waarbij voldoende ruimte is om werk en privé op elkaar af te stemmen.
  • Enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, boeiende werkomgeving.
  • Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.

Wil je meer informatie?

Voor vragen over de vacature bel Sander Simons, coördinator, telefoonnummer 06 – 39 10 76 29 of John van der Vorst, unitmanager, telefoonnummer 06 – 46 05 27 94.

Enthousiast?

Reageer dan snel door een creatief curriculum vitae met motivatiebrief of filmpje waarin jij jezelf voorstelt of relevante sociaal media publicaties te sturen waarin je beschrijft / vertelt hoe jij jouw bijdrage wil leveren aan het ontwikkelen van medewerkers. Richt je reactie uiterlijk 2 oktober 2022 aan de RSD Kromme Rijn Heuvelrug, vacature@rsdkrh.nl.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 11 oktober 2022 in de middag.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.