Bij de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) werken we aan een inclusieve samenleving waarin voor iedereen plek is. Daarom begeleiden wij klanten naar werk of een andere manier van participatie, zodat ze vanuit hun eigen kracht een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

Wij gaan graag uitdagingen aan en blijven zoeken naar mogelijkheden om onze inwoners zo goed mogelijk te helpen. Zo zijn wij succesvol in vroegsignalering, maken wij gebruik van ons adviesrecht nadat schuldenbewind is ingesteld, volgen wij de ontwikkelingen ten aanzien van collectief schuldregelen, ontwikkelen wij een werkwijze om jongeren beter te helpen, hebben wij vorm en inhoud gegeven aan de dienstverlening voor zelfstandigen en bieden wij, in het kader van financieel ontzorgen, budgetbeheer gedurende minimaal een half jaar aan alle statushouders met een participatiewet uitkering.

Kortom: er zijn bij ons genoeg uitdagingen voor iedereen. Spreekt dit je aan? Kom dan bij ons werken!

 Wij zoeken een Consulent Schulddienstverlening en Trainee consulent SDV (28-36 uur), Vacaturenr. 22-25 

Als Consulent Schulddienstverlening maak je deel uit van het team Schulddienstverlening, dat uit ongeveer 20 mensen bestaat. Jij treedt op als contactpersoon voor klanten, schuldeisers en instanties. Je regisseert van A tot Z het verloop van zowel de eigen trajecten, als de bij de netwerkpartijen ingezette trajecten.

Wij werken zoveel mogelijk lokaal en samen met onze netwerkpartners om schuldenproblematiek in een zo vroeg mogelijk stadium aan te pakken.  Zo voer je samen met de netwerkpartners, gedeeltelijk op locatie, adviesgesprekken met klanten die in financiële problemen dreigen te komen (vroegsignalering) en geef je advies aan de vrijwilligersorganisaties en netwerkpartners over onderkennen van schuldenproblematiek (zowel bilateraal als in groepsverband). Samen helpen we de klant een stapje verder.

Kort gezegd ga je dit doen

  • Je bent verantwoordelijk voor het gehele traject, van intake t/m het indienen van een WSNP verzoekschrift en nazorg;
  • Je stelt een passend dienstenaanbod op en verzorgt rapportages en beschikkingen;
  • Samen met de klant maak je een plan van aanpak en afspraken over het verloop van het traject;
  • Je indiceert of er een vorm van budgetbeheer of beschermingsbewind noodzakelijk is en werkt hierbij nauw samen met je collega’s van budgetbeheer;
  • Je werkt samen met lokale netwerkpartijen en als je andere (maatschappelijke) problemen signaleert zorg je voor een warme overdracht, zodat de klant werkelijk verder geholpen wordt;
  • Je geeft voorlichting en informatie in bredere verbanden (netwerkpartijen, doelgroepen, scholen e.d.), en neemt deel aan lokale overlegstructuren;
  • Je stelt berekeningen volgens de Recofa methode op en voert minnelijke trajecten uit volgens de gedragscode NVVK.

Je voldoet hieraan

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau en minimaal drie jaar ervaring in dit vak;
  • Je hebt een goede kennis van de sociale wet- en regelgeving, de toeslagen belastingdienst, de berekening van het vrij te laten bedrag en met de gedragscode schuldregeling en de Wsnp;
  • In het contact met de klant heb je gevoel voor het verhaal achter het probleem. Je herkent en traceert oorzaken en andere problematiek;
  • Je bent een teamspeler, sociaal vaardig en goede contacten onderhouden binnen en buiten de RSD is voor jou de normaalste zaak van de wereld;
  • Je bent in staat om je eigen werk te managen, zelfstandig besluiten te nemen en prioriteiten te stellen;
  • Je bent flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit.

Deze competenties heb jij in je

Samenwerken | Netwerken | Initiatief | Klantgericht | Resultaatgericht

Dit bieden wij je

  • Een arbeidsovereenkomst van 28-36 uur.
  • Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 4.208,- (schaal 9) bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek.
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD KRH regelingen.
  • Een hybride werkomgeving.
  • Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving.
  • Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.

Wil je meer informatie?

Dan kun je contact opnemen met Elizabeth Meerkerk, Coördinator, 06 - 51 47 70 45 of John van der Vorst, Unitmanager I&S 06 - 46 05 27 94.

Enthousiast?

Reageer dan snel en richt je reactie uiterlijk op maandag 12 december a.s. aan de RSD Kromme Rijn Heuvelrug, vacature@rsdkrh.nl.   De eerste ronde van de sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 20 december 2022.

Detacheerders opgelet: Er is ook ruimte om eerst gedetacheerd te worden en pas daarna in dienst te komen bij de RSDKRH.