Wij zoeken een Adviseur Control (32 - 36 uur per week)
Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.
Wat ga je doen?
Op het gebied van onze Planning & Control cyclus is de afgelopen jaren een goed fundament gelegd waar we erg trots op zijn! Als Adviseur Control draag jij bij aan de verdere ontwikkeling van team Financiën, de P&C cyclus en daarnaast ook aan de RSD als organisatie. Met ingang van 1 januari 2025 gaat de RSD over naar een nieuw financieel systeem en we zijn benieuwd hoe jij als Adviseur Control kijkt naar het inrichten van een nieuwe rapportage structuur.
Concreet betekent dit:
- Dat je de kartrekker bent van de operationele processen binnen team Financiën;
- Dat je samen met de collega(’s) van team Beleid mede verantwoordelijk bent voor de totstandkoming van alle P&C documenten (kadernota, begroting, jaarrekening en bestuursrapportages);
- Dat je als Adviseur het management ondersteunt en adviseert bij het uitvoeren van de P&C cyclus;
- Dat je vanuit eigen verantwoordelijkheid uitvoering geeft aan je taken en werkzaamheden. Je doet dit samen met je collega’s van team Financiën en met de inhoudelijk betrokken collega’s;
- Dat je makkelijk leesbare teksten schrijft. Dit betekent dat je financiële afwijkingen vanuit de inhoud kunt verklaren en toelichten;
- Dat je nieuwe ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein (o.a. gemeentefonds) en overige Rijks circulaires naar financiële en bedrijfsvoering gevolgen kunt vertalen.
Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van team Financiën. Dit team is onderdeel van de Unit Financiën, Informatiemanagement & Facilitair. Binnen de hele Unit zijn op dit moment ongeveer 25 medewerkers werkzaam, waarvan er 5 onder team Financiën vallen.
Wie ben jij?
Je bent inzetbaar op het gebied van zowel control als financiën. Van nature ben je nieuwsgierig, wat zich uit in een proactieve houding waarbij je initiatieven durft te nemen. Verder voel je je comfortabel om vanuit de inhoud een kritisch (tegen)geluid te laten horen binnen het MT en in de samenwerking met collega’s. Als je affiniteit hebt met de Participatiewet, de Wet Inburgering en de Wet op de Schuldhulpverlening is dat mooi meegenomen. Ook heb jij:
- Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo niveau;
- Ruime ervaring als Adviseur op het gebied van (financieel) control en bedrijfsvoering;
- Brede kennis van de gemeente financiën en BBV (Besluit Begroting en Verantwoording);
- Ervaring met het hele spectrum van de P&C cyclus;
- Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
- In staat om kennis over te dragen aan collega’s;
- In staat om planmatig te werken;
- Analytisch denkvermogen.
Bovendien heb jij zin om…
- In samenwerking met je collega’s van team Financiën en team Beleid de algehele kwaliteit van onze P&C cyclus naar een hoger plan te tillen;
- Met een frisse blik te kijken naar de inrichting van een nieuwe rapportage structuur.
Wat krijg je ervoor terug?
Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Een arbeidsovereenkomst voor minimaal 32 tot 36 uur per week;
- Een salaris van max € 6.072 (schaal 11) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
- Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
- Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
- Pensioenopbouw bij het ABP;
- Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingen;
- (in)formele (team)activiteiten.
Dat lijkt me wel wat!
Een uitgebreide brief is niet nodig. Graag ontvangen we een actueel cv en een korte uitleg over wat je het meeste aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl.
Wil je eerst nog meer weten of heb je nog vragen? Neem gerust contact op met Cas van der Eem, Unitmanager FIF, via 06 54 21 86 76. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en klanten.
Zo gaan we verder
We streven ernaar binnen 5 werkdagen te reageren. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor twee gesprekken van ieder 40 minuten. Het eerste gesprek is met de Unitmanager en een collega. Het tweede gesprek is met jouw toekomstige collega’s van team Financiën. Bij beide gesprekken heb je voldoende gelegenheid om vragen te stellen.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.